Saturday, August 21, 2010

Terbaik Dari EasyRHB

Berapa banyak simpanan bulanan anda??? Dimana anda menyimpan??? Berapakah pulangan yang bakal anda terima dari simpanan anda itu???


Segala-galanya bergantung kepada banyaknya simpanan bulanan anda dan dimana ada menyimpan....

Apa yang saya ingin berkongsi disini ialah simpanan aka pelaburan dengan ASB. Anda boleh membuat simpanan setiap bulan dalam gandaan RM10. Bagi yang belum mempunyai akaun ASB bolehlah membuka akaun ASB dimana-mana cawangan ASB atau mana-mana wakil ASB seperti Pos Malaysia Berhad, RHB Bank, Maybank dan CIMB Bank.

Selain dari menyimpan sendiri atau melalui potongan gaji, Bank-Bank wakil kepada ASB menawarkan pinjaman untuk pelaburan dalam ASB (tidak termasuk Pos Malaysia Berhad kerana ia bukan bank).

Apa yang menarik ialah pinjaman ASB melalui EasyRHB anak syarikat kepada RHB Bank. EasyRHB menawarkan pinjaman ASB dengan ansuran bayaran balik yang rendah (bayar intrest sahaja untuk tempuh 5 tahun pertama). Jadual ansuran bayaran balik boleh dilihat disini. Apa manafaat yang bakal diperolihi dari tawaran EasyRHB ini:

  • ansuran bayaran balik yang rendah berbanding dengan bank-bank lain
  • jumlah pinjaman lebih besar walaupun ansuran pinjaman sama/hampir sama jumlahnya dibandingkan dengan ansuran pinjaman dengan bank-bank lain
  • kelulusan serta-merta
  • cawangan diseluruh negara (sila ke cawangan EasyRHB di Giant Supermarket yang berhampiran)
  • tidak memerlukan slip gaji
  • tidak memerlukan penjamin
  • cuma bawa kad pengenalan dan buku akaun ASB; dengan syarat anda bukannya black list dari mana-mana bank
Jika dilihat dari jadual bayaran balik, pembayaran balik sebanyak RM180.05 untuk pinjaman sebanyak RM40K. Mari kita lihat sedikit pengiraan untung/rugi untuk pinjaman sebanyak itu.

PINJAMAN: RM40K
TEMPUH BAYARAN BALIK: 20 TAHUN
BAYARAN BALIK BULANAN: RM180.05/sebulan (untuk 5 tahun pertama)
BAYARAN BALIK BULANAN: RM271.16/sebulan (untuk tahun ke-6 hingga 20)
NOTA: Oleh kerana bayaran balik untuk tahun ke-6 tinggi, anda disarankan untuk batalkan (terminate) pinjaman tersebut ditahun ke-6.

Pembayaran balik setahun: RM180.05 x 12 bulan = RM2160.60
Pulangan: Dividen ASB @ 7% x RM40K = RM2800.00
Keuntungan: RM2800.00 - RM2160.60 = RM639.40
Peratus Keuntungan: 29.59%

Pembayaran balik selama 5 tahun: RM180.05 x 12 bulan x 5 tahun = RM10,803
Pulangan: Dividen ASB @ 7% x RM40K x 5 tahun = RM14,000
Keuntungan: RM14,000 - RM10,803 = RM3197
Peratus Keuntungan: 29.59%

Bagaimana jika anda menyimpan @ melabur sendiri dengan RM180 sebulan:

TEMPUH SETAHUN:
- jumlah simpanan setahun RM180 x 12 bulan = RM2160
- pulangan dividen @ 7% = RM2241.90 - RM2160 = RM81.90
- peratus keuntungan 3.79%

TEMPUH 5 TAHUN:
- jumlah simpanan 5 tahun RM180 x 12 bulan x 5 tahun = RM10,800
- pulangan dividen 5 tahun @ 7%pa = RM12,892.58 - RM10,800 = RM2092.58
- peratus keuntungan: 19.37%

Anda tentukan sendiri dimana dan bagaimana anda menyimpan @ melabur.

SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK
UNTUK SEMUA PENGUNJUNG BLOG INI

42 comments:

Chella said...

Salam, jika nk terminate EasyRhB after 5 years, ada apa2 fee ke yg akan dikenakan? Tengkiu

cdanhash said...

w/salam... exit fee sebanyak 3% dikenakan jika terminate kurang dari 3 tahun

tiada apa2 fee dikenakan jika terminate selepas 3 tahun

walau bagaimana pun disarankan utk terminate pada awal tahun ke-6 kerana monthly inst utk tahun ke-6 keatas dan tinggi aka tidak menguntungkan jika diteruskan....

xbgsx7 said...

Salam.. Sy berminat nk apply loan Easy ASB (50k) n pada awal thn ke-6. Cuma ada beberapa kemusykilan di sini.
1. Berapakah jumlah sebenar perlu saya bayar setiap bulan?
(Termasuk insurans n apa2 hidden charge jika ada)
2.Berdasarkan jadual pihak bank, RM225.07 selama 5 thn pertama merupakan bayaran interest. Adakah jumlah sebenar yg ptut dibayar ialah RM338.82?
- Saya risau apabila saya mahu terminate loan pada awal tahun ke-6, sy akan diminta membayar *RM113.75x60= RM6825.
* RM338.82 - RM225.07

Berikut adalah planning saya :-

PINJAMAN: RM50K
TEMPOH BAYARAN BALIK: 20 TAHUN
BAYARAN BALIK BULANAN:
Pembayaran balik selama 5 tahun: RM225.07 x 12 bulan x 5 tahun = RM13,504.20
Pulangan: Dividen ASB @ 7% x RM50K x 5 tahun = RM17,500
Keuntungan: RM17,500 - RM13,505 = RM3995.

- Betulkah cara pengiraan saya?

*Kiraan berdasarkan semua dividen dikeluarkan setiap tahun.

Tolong beri pandangan loan ASB manakah paling sesuai untuk saya.

p/s:- Ini merupakan 1st time saya ingin melabur dlm ASB. TQ

cdanhash said...

Loan rm50k, tempuh bayaran balik 20 thn, ansuran bulanan rm225.07 utk 5 thn pertama (interest sahaja)

Ansuran bulanan tak termasuk insuren, insuren bergantung kpd umur pemohon... mungkin dlm linkungan rm15 dan total rm240 sebulan... ini sekadar anggaran, sila dapatkan jumlah yg tepat dari EasyRHB berdekatan...

Jika loan diteruskan, bermula tahun ke-6, bayaran bulanan rm338.82... mengapa bayar lebih, sbb itu disarankan terminate loan ditahun ke-6

Pengiraan dividen tu dah betul...
RM17,500 utk tempuh 5 tahun, jika dikeluarkan/diguna...

Jika dividen tidak digunakan, dibiarkan dlm buku ASB, ia akan berjumlah RM20,127

Tuan juga boleh buat loan ke-2 ditahun ke-2 menjadikan jumlah loan rm100k... bayar loan 1 dgn dividen, loan 2 dgn wang sendiri...

Qalbu said...

Oleh kerana bayaran balik untuk tahun ke-6 tinggi, anda disarankan untuk batalkan (terminate) pinjaman tersebut ditahun ke-6.

salam,
batalkan maksudnya macam mana? saya baru nak cuba2, baru mula kerja, x berapa paham. Minta maaf.

cdanhash said...

batalkan kontrak pinjaman - pihak bank akan menjual sijil ASB yg dicagarkan itu, peminjam x perlu membayar ansuran pinjaman lagi...

aza said...

Tumpang tanya. Berapa minimum gaji utk pinjaman sebanyak 40k tu?

aza said...

Tumpang tanya. Berapa minimum gaji utk pinjaman sebanyak 40k tu?

Diana Zulkifli said...

Saya dah setahun wat asb loan ni.kalau nak terminate skrg boleh ke

Diana Zulkifli said...

Saya dah setahun wat asb loan ni.kalau nak terminate skrg boleh ke

Mohammad Faizal Hassan said...

Thanks for the info. Kalau berdasarkan perkiraan di atas, saya fikir lebih baik kumpul duit sendiri dan melabur ke ASB daripada buat loan. Sebab kalau kita guna loan utk melabur, kita akan dapat profit RM3197 (5 tahun). Kalau simpan duit sendiri tanpa buat loan pula, kita akan dapat RM2092.58 (5 tahun). So beza keuntungan kedua-dua kaedah simpanan tu hanyalah RM 1103.42. Tak banyak beza pun. Kan? That's why saya rasa melabur dgn simpanan sendiri is better daripada loan. Risiko pun takda. Plus, bebas dari belenggu hutang (itu ini). Tapi kalau dah mampu dan sanggup buat loan, why not? Just my 1 cent opinion. Hee.

Angela Davids said...

TAWARAN PINJAMAN UNTUK SEMUA (MEMOHON SEKARANG)

Adakah anda seorang ahli perniagaan atau wanita? Adakah anda dalam mana-mana tekanan kewangan? adakah anda memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda mempunyai pendapatan yang rendah dan mendapati sukar untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank dan institusi kewangan lain? Jawapan: Di sini, Christiana Anderson Firma Pinjaman adalah jawapannya. Kami menawarkan;

a) pinjaman peribadi, pengembangan perniagaan.
b) Perniagaan Mula-up dan pendidikan.
c) penyatuan hutang.
d) Pinjaman Wang Hard.

Walau bagaimanapun, kaedah kami yang kemungkinan untuk menandakan jumlah pinjaman yang diperlukan dan juga jangka masa yang anda mampu untuk menyelesaikan pembayaran balik pinjaman dengan kadar faedah sebanyak 2%. Ini memberikan peluang sebenar untuk mendapatkan wang yang anda perlukan anda. Calon yang berminat perlu menghubungi kami melalui: angeladavidsloan@gmail.com

Glory Chilly said...

Adakah anda berfikir untuk mendapatkan bantuan kewangan, Adakah anda serius memerlukan pinjaman segera, Adakah anda berfikir untuk memulakan perniagaan anda sendiri, anda berada dalam hutang, ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda kerana kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan, dan korporat pinjaman, dan semua jenis pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2%, kami menjamin semua pelanggan berharga kami bahawa mereka akan mendapat semua pinjaman masing-masing dan menjadi tahun baru dengan senyuman di wajah mereka.
Untuk maklumat lanjut, sila hubungi kami sekarang melalui e-mel {} gloryloanfirm@gmail.com

Maklumat peminjam:

Nama Penuh: _______________
Negara: __________________
Seks: ______________________
Umur: ______________________
Jumlah Pinjaman Diperlukan: _______
Tempoh pinjaman: ____________
Tujuan pinjaman: _____________
Nombor Telefon Bimbit: ________

Puan Glory

Mark Anderson said...

Hello, saya Encik, Mark pemberi pinjaman pinjaman peribadi
dan disahkan yang memberikan peluang seumur hidup untuk mencari
pinjaman. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang
atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda?
Anda telah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Adakah
anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? kerana kita
berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda sesuatu
masa lalu. Kami memberi pinjaman wang kepada individu
memerlukan bantuan kewangan, wang untuk membayar bil, hutang, atau
untuk melabur di rumah pada 2%. Saya ingin menggunakan media ini
untuk memberitahu anda bahawa kami menyediakan bantuan perniagaan
dipercayai dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman kepada
anda di mana-mana bahagian dunia dan dalam mana-mana mata wang
Walaupun sehingga $ 7000000 USD ..
Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: markander121@gmail.com

  
Yang ikhlas,
Mark Pelaburan Pinjaman

Glory Chilly said...

Hello Dear, Permohonan Pinjaman Adakah anda berminat untuk mendapatkan pinjaman @ 2%? Jika ya,? email kami sekarang untuk maklumat lanjut mengenai pinjaman yang anda perlukan sebagai pinjaman. Sekarang sila hubungi kami di: gloryloanfirm@gmail.com bersama-sama dengan maklumat di bawah. Tawaran kami sebanyak $ 3,000.00 kepada $ 20,000.000.00 juga memohon maklumat lanjut {Lengkapkan borang di bawah pinjaman} Nama anda: =========== NEGARA: =========== NEGERI =========== ALAMAT: =========== GENRE: =========== Jumlah yang diperlukan: ========== = TEMPOH: =========== NOMBOR TELEFON: =========== ============= nama Puan Anita Hubungi kami di e Ini -mel: gloryloanfirm@mail.com Salam
Akaun yang lebih baik bagi syarikat-syarikat yang sah.
Balas

Emmanuela Ramlee said...

Hello, nama saya Emmanuela Ramlee, mangsa penipuan di tangan peminjam palsu, saya telah penipuan semua 90,000MYR paling kerana saya memerlukan modal yang besar 400,000MYR ribu, saya hampir mati, saya tidak mempunyai tempat untuk pergi, perniagaan saya musnah dalam proses saya kehilangan anak saya .. Saya tidak boleh berdiri perkara ini berlaku lagi. pada bulan Disember 2014, saya bertemu dengan seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik Puan Susan yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman dalam syarikat itu, ibu yang baik saya mahu menggunakan peluang ini untuk mengucapkan terima kasih, Semoga Allah terus memberkati anda, saya juga suka untuk menggunakan peluang ini untuk memberi nasihat kepada rakyat Malaysia, yang terdapat banyak penipuan di luar sana, jika anda memerlukan pinjaman dan pinjaman yang dijamin tidak luntur sahaja mendaftar melalui Puan Susan melalui e-mel: michelsusan561@gmail.com. anda boleh menghubungi saya melalui e-mel ini; emmanuelaramlee@gmail.com jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia adalah satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.
Terima kasih.

joyce roland said...

Adakah anda memerlukan 100% Loan? Saya boleh memenuhi keperluan kewangan anda dengan masalah kurang pulangan itulah sebabnya kita membiayai anda untuk hanya 2%. apa sahaja yang anda keadaan, yang bekerja sendiri, pesara, mempunyai kedudukan kredit yang miskin, kami boleh membantu. Pembayaran yang fleksibel lebih 3-20 years.Contact kami di: joycerolandloancompany@gmail.com

Diana White said...

Kami bersertifikat Lender Pinjaman swasta yang berbasis di negara bersatu, kami menawarkan pinjaman aman dan tidak aman untuk individu, perusahaan dan bodies.We perusahaan juga menawarkan semua jenis pinjaman.
Hubungi kami hari ini melalui e-mail
dianawhiteloanfirm@gmail.com

Equity Capital Loans said...

PERLU PINJAMAN A? * Selamat dan selamat. * Kelulusan Fast
* Kadar faedah yang rendah sebanyak 2% * Tunai dalam Kurang daripada 72 jam
* Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
* Tunai dalam Kurang daripada 72 jam
PERMINTAAN UNTUK PINJAMAN
================================
Nama: ......... nama Kedua: .........
Alamat: .................
Negara: ...................
Umur: ....... Seks: ..........
Nombor telefon : ..............
Status: .................
Pekerjaan: ....... Post: ....
Pendapatan bulanan : ............
Jumlah Pinjaman: .............
pinjaman Tujuan: ...............
Jangka masa: ....................
Pernahkah anda memohon pinjaman sebelum: .....
Adakah anda memahami bahasa Inggeris: ..........
sila mengisi dan menghantar borang ini kepada:
E-mel: homeofequity@gmail.com
http://www.equitycapital5.webnode.com
MEMOHON DENGAN KAMI SEKARANG

Matilda Blake said...

Sejak tahun 2005, MATILDA BLAKE LOAN FIRM telah menyediakan pinjaman perkhidmatan penuh kepada individu, perniagaan, organisasi, keluarga dan pekerja di seluruh Amerika dan Afrika dan kini kami membuka pegawai proksi di Asia.
Hari ini, dengan $ 6.0 bilion dalam aset dan lebih 50 lokasi pinjaman, kita cukup besar untuk memenuhi keperluan pinjaman pelanggan kami, tetapi cukup kecil untuk berkhidmat kepada mereka dengan baik. Matilda Blake Pinjaman Firm ialah lembaran imbangan yang kukuh, akar masyarakat dalam dan komitmen yang berkekalan dan perhubungan yang bermakna adalah asas untuk pencapaian rekod panjang dan kejayaan.
Kami menawarkan Pinjaman ini dengan kadar faedah yang sangat munasabah 5-7% bergantung kepada jenis pinjaman yang diminta comparied kepada bank-bank 15-25%. Jika berminat anda boleh menghubungi kami secara langsung melalui e-mel Firma itu; matildablakeloanfirm@gmail.com atau membuat panggilan melalui +14158892524.

Leonardo Sanchez said...

Adakah anda memerlukan pinjaman? Anda mahu menjadi kewangan yang stabil? Atau anda ingin mengembangkan perniagaan anda? Kami menawarkan pinjaman perusahaan, pinjaman kereta, pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi dan pinjaman Krismas? kami memberi pinjaman pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2% keselesaan berpanjangan, yang boleh dirunding. Tawaran ini adalah terbuka kepada semua, sila hubungi kami melalui e-mel kami di talian (sanchezloanfirm@gmail.com)

Risna Susanti said...

Jangan gunakan semua ini Lender Money Swasta here.They terletak di, Ghana, Turki, Perancis dan Israel Nama saya Risna Susanti, saya sedang warganegara Malaysia. Adakah anda telah mencari pinjaman? Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi atau perniagaan segera? Hubungi Puan Joyce dia membantu saya dengan pinjaman sebanyak $ 800,000 beberapa hari lalu selepas telah scammed daripada $ 12.000 dari seorang wanita yang mendakwa dirinya sebagai pemberi pinjaman pinjaman tetapi saya mengucapkan terima kasih kepada Tuhan hari ini bahawa saya mendapat pinjaman saya bernilai $ 800.000.Feel hubungi syarikat untuk service.This kewangan tulen adalah alamat mereka sebenar e-mel: joycerolandloancompany@gmail.com »} untuk maklumat lanjut mengenai bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda atau anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya untuk mendapatkan panduan lanjut dan nasihat mengenai bagaimana untuk memohon pinjaman dari Puan Joyce dalam risnasusanti247@gmail.com. Dan sekali lagi syukur kepada JOYCE ROLAND kerana memberi pinjaman sebanyak $ 800,000

Mark Wiliams Mark Wiliams said...

Hello, Saya Mark Wiliams, seorang penjual emas swasta, adakah anda dalam hutang? Anda memerlukan rangsangan emas? Saya telah mendaftar secara sah dan diluluskan untuk mengawal institusi emas. Saya menjual emas untuk tempatan dan antarabangsa untuk semua orang yang memerlukan emas, dan boleh membayar balik wang itu, saya menjual emas melalui pemindahan akaun atau cek bank juga menyokong. Tidak memerlukan banyak kertas kerja. Jika anda ingin mendapatkan emas dari syarikat pinjaman reputasi kita.
Anda boleh menghubungi kami melalui E-mel: markwiliamsm@gmail.com

Aasimah Aadila said...

aasamalekum, adakah anda memerlukan pinjaman, melakukan memerlukan pinjaman segera, adakah anda memerlukan pinjaman cepat, adakah anda memerlukan pinjaman peribadi, adakah anda memerlukan pinjaman yang besar, adakah anda memerlukan pinjaman perniagaan, Adakah anda memerlukan pinjaman untuk pelaburan terlebih dahulu, adakah anda memerlukan pinjaman jangka panjang, adakah anda memerlukan pinjaman jangka pendek, adakah anda mendapatkan pinjaman tidak bercagar, membayar pinjaman hari yang anda perlukan, adakah anda memerlukan hari yang buruk pinjaman, keseluruhan pinjaman ibu negeri yang saya perlukan, adakah anda mahu pinjaman kereta, adakah anda mahu Morgage pinjaman, adakah anda mahu pinjaman bercagar, adakah anda mahu pinjaman rumah, Kemudian firma pinjaman yang membawa kembali kita pakej yang serendah 1%, pinjaman tanpa faedah, anda bebas untuk mendapatkan anda pinjaman cepat, untuk merealisasikan matlamat anda pada tahun baru ini, semoga allah memberkati anda, inshaillah
e-mel kenalan <(aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
  DAPATKAN SEGERA ANDA, ANDA MENDAPAT PINJAMAN CEPAT DAN BESAR

Aasimah Aadila said...

aasamalekum, adakah anda memerlukan pinjaman, melakukan memerlukan pinjaman segera, adakah anda memerlukan pinjaman cepat, adakah anda memerlukan pinjaman peribadi, adakah anda memerlukan pinjaman yang besar, adakah anda memerlukan pinjaman perniagaan, Adakah anda memerlukan pinjaman untuk pelaburan terlebih dahulu, adakah anda memerlukan pinjaman jangka panjang, adakah anda memerlukan pinjaman jangka pendek, adakah anda mendapatkan pinjaman tidak bercagar, membayar pinjaman hari yang anda perlukan, adakah anda memerlukan hari yang buruk pinjaman, keseluruhan pinjaman ibu negeri yang saya perlukan, adakah anda mahu pinjaman kereta, adakah anda mahu Morgage pinjaman, adakah anda mahu pinjaman bercagar, adakah anda mahu pinjaman rumah, Kemudian firma pinjaman yang membawa kembali kita pakej yang serendah 1%, pinjaman tanpa faedah, anda bebas untuk mendapatkan anda pinjaman cepat, untuk merealisasikan matlamat anda pada tahun baru ini, semoga allah memberkati anda, inshaillah
e-mel kenalan <(aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
  DAPATKAN SEGERA ANDA, ANDA MENDAPAT PINJAMAN CEPAT DAN BESAR

Widya Okta said...

Aku Widya Okta, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman dapat diandalkan yang SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapat pinjaman saya Rp900,000,000 dari SANDRAOVIALOANFIRM sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui SANDRAOVIALOANFIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak SANDRAOVIALOANFIRM. menghubungi mereka melalui email:. (Sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (widyaokta750@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

hendi didi said...

Halo, nama saya hendi didi. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial, dan putus asa, saya telah menipu oleh beberapa pemberi pinjaman secara online, saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya di Medan merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal untuk meminjamkan bernama pinjaman tanpa jaminan Mrs Devya Ajjaade dari Rp 853 juta dalam waktu kurang dari 2 jam tanpa penundaan pada tingkat bunga hanya 1%. Saya sangat terkejut ketika saya mendapat peringatan di ponsel saya saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan untuk dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan, karena itu saya berjanji saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa masalah. jadi jika Anda memerlukan pinjaman cepat, pinjaman besar dan pribadi apapun, menghubunginya melalui email: ^^^^devyajjaade.loanfirm@gmail.com^^^^^ untuk pertanyaan kontak saya adalah (hendidi01@gmail.com)

KATHLEEN FOSTER LOAN FIRM said...

Hello,
Adakah anda memerlukan bantuan kewangan segera untuk tujuan peribadi atau untuk keperluan perniagaan anda? Berikut adalah beberapa berita baik untuk anda. Kami menawarkan pinjaman kepada individu atau syarikat-syarikat korporat pada kadar peratusan tahunan yang paling rendah.
Hubungi kami hari ini untuk mendapatkan: -
* Pinjaman Wang Keras
* Pinjaman Perniagaan
* Pinjaman Penyatuan Hutang
*Pinjaman peribadi
* Pinjaman Pengembangan Perniagaan
*Pinjaman pelajar
* Pinjaman Pembangunan Pertanian
... Dan banyak lagi

E-mel: kathleenfosterloanfirm@gmail.com
Anda juga boleh menghubungi IBU PEJABAT kami melalui:
kathleenfosterloanfirmUS@gmail.com

Nama pemiutang: Puan Kathleen

Susan bowman said...

Memerlukan kredit ekonomi segera?
* Pemindahan Sangat cepat dan terus ke akaun bank anda
* Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang anda
akaun bank
* Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
* Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
* Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan yuran bulanan
*. Berapa lama ia akan dibiayai? Selepas anda mengemukakan permohonan pinjaman anda,
anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
daripada 72-96 jam kewangan selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
dari awak. Hubungi syarikat yang sah dan berlesen ini diberi kuasa untuk menyediakan sokongan kewangan untuk Semua orang
Kami menawarkan pinjaman antara 5,000.00 untuk 250,000,000.00. Max, Kami juga mengeluarkan pinjaman dalam Euro, THB-Thai Baht, Sterling dan kadar pertukaran dolar adalah 2% daripada semua pinjaman

Berikut adalah borang permohonan pinjaman:

Nama: ..........................................
Negara: .........................................
Lokasi: ..........................................
Bertutur dalam Bahasa Inggeris? : ........................
Agama: .................................
Status: .......................................
Jantina: ................................................ ...
Umur ................................................. ....
Jumlah pinjaman yang diperlukan: .........................
Pinjaman Tempoh: ...................................
nombor telefon bimbit peribadi: .......................
pendapatan sebulan: .....................................
Pernahkah anda memohon sebelum: ................................

Terima kasih dan Tuhan memberkati.
jika anda berminat untuk kembali kepada kami melalui ...
E-mel: Susanbowmanloancompany@gmail.com

the community Loancompany said...

Kami bekerja secara sah di bawah Pemberi Pinjam Wang 1951 kami menawarkan pinjaman wang tunai segera kepada kakitangan kerajaan dan sektor swasta. Kami akan memberikan perkhidmatan yang terbaik untuk anda.

Anda memerlukan wang dengan segera?
* Pemindahan Sangat cepat dan mudah ke akaun bank anda.
* Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang anda.
Akaun deposit
* Kadar faedah yang rendah 2%
* Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) tempoh.
* Tempoh pinjaman itu dibayar bulanan dan fleksibel.
* Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
Anda boleh mengharapkan tindak balas awal yang kurang daripada 24 jam.
Pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang kami perlukan.
daripada

Menghubungi syarikat kad kredit anda yang sah dan berlesen yang dilesenkan.
bantuan kewangan kepada negara-negara lain.
Untuk lebih maklumat bentuk dan aplikasi menghubungi dengan pinjaman ini.

E-mel: Thecommunityloancompany@gmail.com
Laman Web: Thecomloan.com

Equity Capital Loans said...

Adakah Anda Perlu Segera Kewangan Pinjaman Kredit?
* Pemindahan Sangat cepat dan cepat ke akaun bank anda
* Bayaran balik bermula 8 bulan selepas anda mendapatkan wang
* Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
* Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun)
BORANG PERMOHONAN UNTUK PINJAMAN
================================
Nama: ........ ........... nama Kedua: ...............
Hubungi Alamat: .................
Negara: ............ .... Umur: ..........
Seks: ......... ............. Nombor Telefon: ..............
Status: ....... ............ Pekerjaan: ...............
kedudukan: ................ Pendapatan bulanan: ..............
Jumlah Pinjaman: ........ Tujuan Pinjaman: ............
jangka masa: ....................
Pernahkah anda memohon pinjaman sebelum: ................
Anda memahami Bahasa Inggeris: ..........
sila mengisi dan menghantar borang ini kepada:

E-mel: homeofequity@gmail.com

Yang ikhlas,
Nicolas Payne
Equity Capital

Nurliana Novi said...

Hello,
Saya Nurliana Novi saya ingin berkongsi kerja-kerja yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada bangsaku yang mencari pinjaman di Asia dan bahagian-bahagian lain perkataan, kerana ekonomi tidak baik di beberapa negara.
 Saya kini tinggal di jakarta di Indonesia. Saya adalah seorang janda dengan empat kanak-kanak dan saya telah terperangkap dalam keadaan kewangan yang pada bulan Julai 2016 dan saya perlu membiayai semula dan membayar bil-bil saya
Saya adalah mangsa penipuan pemberi pinjaman 4 kredit, saya hilang begitu banyak wang kerana saya mendapatkan pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya ditahan oleh rakyat hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan kawan-kawan saya yang saya terangkan keadaan saya dan kemudian memperkenalkan saya kepada syarikat pinjaman yang ELINA JOHNSON LOAN FIRM reliabl.
Bagi orang-orang yang mencari pinjaman? Jadi, anda perlu berhati-hati kerana banyak syarikat-syarikat pinjaman penipuan internet di sini, tetapi mereka masih amat nyata dalam syarikat-syarikat pinjaman palsu.
 Saya mendapat pinjaman saya dari ELINA JOHNSON LOAN FIRM Rp500,000,000 dengan mudah dalam tempoh 24 jam yang saya digunakan, jadi saya memutuskan untuk berkongsi kerja yang baik dari Allah melalui ELINA JOHNSON LOAN FIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat anda jika anda memerlukan pinjaman anda sila hubungi ELINA JOHNSON LOAN FIRM. menghubungi mereka melalui e-mel:. (Elinajohnson22@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (nurliananovi96@gmail.com) jika anda mendapati sukar atau mahu prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

Kelly Wood said...

Apakah Anda memerlukan Pinjaman 100%? Saya bisa melayani kebutuhan finansial Anda dengan sedikit masalah pengembalian, karena itulah kami mendanai Anda hanya 2%. Apapun situasi Anda, wiraswasta, pensiun, memiliki peringkat kredit yang buruk, kami dapat membantu. Pelunasan fleksibel lebih dari 1 sampai 25 tahun. Hubungi kami di: kellywoodloanfirm@gmail.com Anda mencari pinjaman jangka panjang atau jangka pendek

1 Nama Lengkap: ............................
2 Alamat Kontak: .......................
3.Country: .....................
4.Sex: ...............
5. Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: ....................
6. Durasi Pinjaman: ...................
7. Nomor Telepon Langsung: .................

Banyak cinta,
KellyWoodLoanfirm
Ibu. Kelly

William Harrison said...

Hello pelanggan berharga sayang,

Dialu-alukan untuk Eco Teck Syarikat Plc, yang anda cari pinjaman untuk membayar bil-bil dan pembiayaan atau pelaburan dalam projek ini? Kami menerbitkan sebuah syarikat pinjaman antarabangsa dan individu-individu yang telah ditutup bagi bank-bank dan institusi kewangan lain bimbang tidak lebih sebagai anda menghubungi kami hari ini dan mendapatkan kredit anda secepat dan semudah yang anda memohon sekarang teratur.

Kami menawarkan semua jenis pinjaman sekarang Pinjaman perniagaan dan banyak lagi: Jika anda sangat berminat untuk kredit
tawaran, sila hubungi kami di id e-mel di bawah:
E-mel: ecoteckcompanyplc@gmail.com

muthiafadlika2020@gmail.com said...

BERITA BAIK, BERITA BAIK
Ini untuk mewartakan kepada orang-orang asia bahwa AASIMAHA ADILA, adalah perusahaan pinjaman muslim terbaik yang pernah saya datangi sepanjang hidup saya membantu saya dan keluarga saya dengan pinjaman untuk membayar hutang dan memulai usaha lagi mereka telah membuka kesempatan finansial untuk semua Mereka yang membutuhkan bantuan keuangan dari pinjaman besar.AASIMAHA ADILA lende dengan tingkat 1% dan mereka memberikan pinjaman kepada janda dan duda, jika Anda memerlukan pinjaman jangka panjang dan besar untuk modal investasi hubungi kami hari ini melalui e-mail di: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
Akan menarik untuk mengetahui bahwa banyak pemberi pinjaman di sini adalah palsu saya dan almarhum suami saya sering ditipu oleh pemberi pinjaman pinjaman palsu dimana kita menipu sekitar Rp127 juta pada bulan maret, namun, ibu saudi muslim meminjam uang dalam jumlah besar Rp850 Jt dengan penundaan dan tidak meminta Kami membayar biaya pendaftaran atau pajak dan biaya transfer, semoga semuanya memberkati ibu perusahaan.

Tolong, saya juga menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa pemberi pinjaman berikut palsu, jangan hubungi mereka.
A) wilson_Gyna8@gmail.com
B) donalanny20@yahoo.id
C) miminedi@gmail.com
D) adutyuyani@gmail.com

Terima kasih telah membaca ,
Email saya adalah..muthiafadlika2020@gmail.com
Email perusahaan AASIMHA ADILA LOAN FIRM adalah
 (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)

Iskanda Lestari said...

Pelanggan yang terhormat,

Apakah Anda memerlukan kredit finansial yang mendesak? Transfernya sangat cepat dan langsung
Ke rekening bank Anda Pembayaran dimulai delapan bulan setelah pinjaman dilakukan
Telah mendapatkan suku bunga rendah 1,2% Pelunasan jangka panjang (1-30 tahun)
Fleksibel tinggi maka pembayaran bulanan. Berapa lama akan dibiayai?
Setelah mengaplikasikan Anda bisa mengharapkan jawaban awal kurang dari 24 jam
Dari pendanaan dalam waktu 72-96 jam setelah menerima informasi yang mereka butuhkan.
Hubungi kami melalui e-mail ((iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)))
               
               FORMULIR APLIKASI

1) Nama lengkap:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Negara:
5) Jenis Kelamin:
6) Status perkawinan:
7) Pekerjaan:
8) Nomor Telepon:
9) Pendapatan bulanan:
10) Jumlah pinjaman:
11) Durasi Pinjaman:
12) Pinjaman obyektif:
13) Agama:
14) Usia
15) Sudahkah Anda mengajukan pinjaman online sebelumnya? Ya atau tidak?


Motto Perusahaan:
Kebahagiaan Anda adalah Penghargaan kami untuk Pelayanan yang Baik (mendapatkan keuangan Anda
Posisi adalah semua yang kita inginkan)
#BBMme PIN: D8980E0B
Kesopanan:
 ((ISKANDAR LESTARI KREDIT UNITY TERBATAS))

Cabot Financial Services said...

​​Halo
nya CABOT FINANCIAL SERVICE apakah anda memerlukan pinjaman? 18 tahun ke atas, menurut Anda, "SEJARAH KREDIT" Anda cukup sehat untuk membantu kecakapan finansial payback Anda jika "YA" maka Anda berhak mengajukan permohonan pinjaman kami karena jaminan Anda atas sisa krisis keuangan adalah semua yang k​​ami inginkan deng​​an APR (1, 4%). Jadi cepatlah sekarang dan terapkan untuk memenuhi kebutuhan finansial tersebut, promosikan bisnis yang sta​​gnan, investasikan di Hi-tech, mula​​ilah Usaha Kecil dan Menengah (S.M.E's), untuk lebih jelasnya hubungi kam​​i​​ melalui e​​​​-m​​ail: cabotfinancialservice@gmail.com

Iskanda Lestari said...

Assalamualaikum
  Ini adalah {ISKANDAR LESTARI KREDIT PERSATUAN} kami ada di sini untuk melindungi Anda dari '' Hiu Pinjaman '' membantu Anda membangun '' Riwayat Kredit Buruk Anda '' antara lain sehingga kami menawarkan varietas pinjaman dengan APR sebesar 1,4% , Pinjaman yang tersedia adalah sebagai berikut: '' '' Pinjaman Jembatan '' 'untuk memenuhi kebutuhan keuangan mendesak Anda,' '' usaha 'untuk mendirikan usaha baru atau membiayai kembali usaha yang ada,' 'Konsolidasi / Utang melayani Pinjaman '' untuk menimbulkan masalah hutang Anda, '' 'Jumbo / beli uang pinjaman' '' untuk membantu Anda mendapatkan rumah impian Anda seperti real estat, '' Pinjaman perdana / subprime '' 'terlepas dari apakah riwayat kredit Anda Sehat atau tidak, untuk memenuhi biaya finansial tak terduga Anda atau tagihan semua ini dan banyak lagi. Tanpa biaya mulai dari transfer, pencairan, originasi hingga pemrosesan silahkan hubungi kami sekarang melalui e-mail{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com} atau jika Anda ingin menghubungi Ibu secara langsung, Anda dapat melakukannya melalui PIN {#BBM: D8980E0B}

Iskanda Lestari said...


Assalamualaikum
Ini adalah {ISKANDAR LESTARI KREDIT PERSATUAN} kami ada di sini untuk melindungi Anda dari '' Hiu Pinjaman '' membantu Anda membangun '' Riwayat Kredit Buruk Anda '' antara lain sehingga kami menawarkan varietas pinjaman dengan APR sebesar 1,4% , Pinjaman yang tersedia adalah sebagai berikut: '' '' Pinjaman Jembatan '' 'untuk memenuhi kebutuhan keuangan mendesak Anda,' '' usaha 'untuk mendirika​​n usaha baru atau membiayai kembali usaha yang ada,' 'Konsolidasi / Utang melayani Pinjaman '' untuk menimbulkan masalah hutang Anda, '' 'Jumbo / beli uang pinjaman' '' untuk membantu Anda mendapatkan rumah impian Anda seperti ​​real estat, '' Pinjaman prime / subprime '' 'terlepas dari apakah riwayat kredit Anda Sehat atau tidak, untuk memenuhi biaya finansial tak terduga Anda atau tagihan semua ini dan banyak lagi. Tanpa biaya mulai dari transfer, pencairan, originasi hingga pengolahan silahkan hubungi kami sekarang melalui kami​ ​e​-mail{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com} atau jika Anda ingin menghubungi Ibu secara langsung, Anda dapat melakukannya melalui PIN {#BBM-: D8980E0B}

Cabot Financial Services said...

Halo, CABOT FINANCIAL SERVICES, perusahaan yang terdaftar dan disetujui apakah Anda berhutang? Anda butuh dorongan finansial? Atau apakah Anda ingin mensponsori bisnis yang ada? Kami di sini untuk memberikan bantuan keuangan itu kepada Anda karena kami memberikan pinjaman kepada individu yang memiliki reputasi baik baik lokal maupun internasional untuk semua orang yang membutuhkan pinjaman, dan dapat melunasi pinjaman tersebut, karena dunia secara bertahap berubah menjadi desa global, kami memberikan pinjaman melalui Transfer antar-intra-elektronik dan juga pemberian kupon dari bank. Jadi untuk mendapatkan pinjaman dari perusahaan kami, Anda dapat menghubungi kami melalui e-mail: {cabotfinancialservice@gmail.com} atau melalui #BBM {D88A5C5F}

febian joan said...

Salam Khas, kami disahkan dan diterima oleh subjek di
Kami memberi pinjaman kerana kepuasan anda adalah matlamat kami
Berminat untuk mendapatkan pinjaman cepat dan mudah? Hidup selesa,
Hubungi kredit pemprosesan elektronik:
Febianjoan@gmail.com
Nota: Hanya pekerja dan takut kepada Tuhan dan orang yang serius. ************

MAKLUMAT PEKERJAAN
Nama pertama:
Tahun:
Jantina:
Negara:
Tujuan Pinjaman:
Alamat:
Jumlah pinjaman:
Tempoh kredit:
Telefon:
Keuntungan bulanan:
Memohon pinjaman sebelum ???
E-mel: febianjoan@gmail.com

Iskandar Lestari said...

Assalamualaikum
   Ini adalah {ISKANDAR LESTARI KREDIT PERSATUAN} kami di sini untuk melindungi anda terhadap = Hiu Pinjaman = membantu anda membina Riwayat Kredit Buruk anda, antara lain jadi kami menawarkan pelbagai pinjaman dengan APR 1.4%, pinjaman yang disediakan adalah sebagai Berikut: pinjaman jambatan = untuk memenuhi keperluan kewangan mendesak anda: pinjaman usaha = untuk mendirikan usaha baru atau membiayai semula usaha yang ada: penyatuan atau pembayaran hutang pinjaman = untuk menimbulkan masalah hutang anda: Jumbo atau beli wang pinjaman = untuk membantu anda Dapatkan rumah impian anda seperti hartanah : pinjaman perdana atau subprima = terlepas dari apakah riwayat kredit anda sihat atau tidak: hari bayaran atau pinjaman peribadi = untuk memenuhi kos kewangan tak terduga anda atau bil semua ini dan banyak lagi. Tanpa bayaran bermula dari pemindahan, pencairan, originasi hingga pemprosesan sila hubungi kami sekarang melalui kami e-mail {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com} atau jika anda ingin menghubungi Ibu secara langsung, anda boleh berbuat demikian melalui
 {# BBM = D8980E0B}